• This event has passed.

Charla en la galería: “Cruzando Fronteras: La Dualidad Artística de Pepe Mar”

February 15 @ 6:00 pm - 6:30 pm

Installation view of "Pepe Mar: Myth and Magic" at the Tampa Museum of Art. Photography by Zachary Balber.

Cruzando Fronteras: La Dualidad Artística de Pepe Mar

¡Únase a nosotros para una charla cautivadora en español sobre la exposición “Pepe Mar: Mito y Magia” en el Museo de Arte de Tampa!

Presentada por Nina Contreras Womeldurf, Directora de Marketing y Comunicaciónes del museo, esta charla aporta una experiencia única a nuestros visitantes de habla hispana que deseen conocer más de cerca el fantástico mundo de Pepe Mar junto a nosotros.

En esta charla especial, exploraremos los simbolismos y temas del arte de Pepe Mar y compartiremos información exclusiva sobre la exposición “Pepe Mar: Mito y Magia”. Descubra los secretos detrás de las obras de arte y la inspiración detrás de la exposición, y obtenga una comprensión profunda de la creatividad de Pepe Mar a lo largo de sus 15 años de carrera artística.

“Pepe Mar: Mito y Magia” representa la primera retrospectiva del arte de Pepe Mar y destaca la evolución de un artista a lo largo del tiempo. La exposición en sí es una obra de arte total concebida de forma inmersiva.

Las conferencias y charlas en galerías se ofrecen gratuitas con el costo de admision regular.

Los jueves, el museo ofrece Art on the House, con con costo de entrada de pago como desee de 4:00 p.m a 8:00 p.m.

Acerca de Nina Contreras Womeldurf:

Nina Contreras Womeldurf es una dotada profesional del diseño y marketing con más de 18 años de experiencia en comunicaciones para las artes en Tampa Bay. La experiencia de Nina, que incluye una licenciatura en Bellas Artes y una maestría en marketing de la USF, aporta un profundo conocimiento de los conceptos artísticos y la estética que une los mundos del arte y el marketing. Al igual que Pepe, las raíces de Nina como mexicana-estadounidense criada en ambos lados de la frontera aportan una perspectiva única que resalta los temas de dualidad que se ven a lo largo de la exposición “Mito y Magia”.

Reserve Your Ticket / Reservar Su Boleto

Crossing Borders: Pepe Mar’s Artistic Duality

Join us for a captivating Spanish language gallery talk on the exhibition “Pepe Mar: Myth and Magic” at the Tampa Museum of Art!

Presented by Nina Contreras Womeldurf, the museum’s Director of Marketing and Communications, this talk brings a unique experience for our Spanish-speaking visitors who wish to take a closer look at Pepe Mar’s fantastic world alongside us.

In this special talk, we will explore the symbolism and themes of Pepe Mar’s art and share exclusive insights into the “Pepe Mar: Myth and Magic” exhibition. Discover the secrets behind the artworks and the inspiration behind the exhibition, and gain a profound understanding of Pepe Mar’s creativity over his 15-year artistic career.

“Pepe Mar: Myth and Magic” represents the first retrospective of Pepe Mar’s art and highlights the evolution of an artist over time. The exhibition itself is a total work of art conceived immersively.

About Nina Contreras Womeldurf:

Nina Contreras Womeldurf is an accomplished design and marketing professional with over 18 years of experience in communications for the arts in Tampa Bay. Nina’s background, including a BFA in Studio Art and an MS in Marketing from USF, brings a deep understanding of artistic concepts and aesthetics that bridges the worlds of art and marketing. Like Pepe, Nina’s roots as a Mexican-American raised on both sides of the border bring a unique perspective highlighting the themes of duality seen throughout the exhibition “Myth and Magic.”

Lectures and gallery talks are offered free with regular admission:

• Art+ Museum Members: Free
  • Not-Yet-Members: $25
  • Students: Free

Image: Installation view of Pepe Mar: Myth and Magic at the Tampa Museum of Art.

Date:
February 15